Wat is effectief bij het trainen van je bilspieren?

Wil jij – net als 90 procent van de andere vrouwen in Nederland – binnenkort beschikken over een set stevige billen? Dat kan en is heel goed te verwezenlijken, mits je maar voor ogen houdt dat het best een pittige opdracht kan zijn. Want strakke, stevige billen zal niemand je cadeau doen. Je moet hier hard voor werken.
Maar als je de discipline op kan brengen om doelgericht aan je billen te gaan trainen, willen we je graag op weg helpen. We geven je hier een overzicht (noem het gerust een lijstje) van zaken die zeer effectief zijn bij het trainen van je bilspieren. Een aantal zaken zal je niet verwachten.

Cardiotraining

Conditie opbouwen. Daar draait het om. Cardiotraining is dan ook essentieel bij het verkrijgen van een stevigere kont. Je moet cardiotraining zien als een manier om a) gewicht te verliezen en spiermassa te kweken bij je billen en b) conditie op te doen om alle zware oefeningen die je bij strakke billentraining uit moet voeren, uit te kunnen voeren.
Cardiotraining is een belangrijk onderdeel van een goede training.

Rust

Ondanks dat je heel veel moet bewegen en vooral krachttraining en cardiotraining moet doen, is rust net zo belangrijk. Want in de tijd dat je lichaam tot rust komt, worden je spieren groter en krijgt je lichaam de kans om zich te herstellen en klaar te maken voor de volgende training. Rust per dag voldoende uit (slaap 7 tot 9 uur per nacht), maar zorg ook dat je tussen zware trainingen 48 uur laat zitten. Op die manier krijgt je lichaam echt de kans om uit te rusten en voorkom je het risico op blessures.

Gezonde voeding

Je moet goed op je voeding gaan letten. Want het zou zonde zijn dat je met cardiotraining of krachttraining alle energie verliest die je vervolgens door je voeding weer binnen krijgt. Doel is immers om meer energie kwijt te raken dan binnen te krijgen. Gezonde voeding helpt daar gegarandeerd bij. Denk hierbij aan het vermijden van koolhydraatrijke producten en zoek liever naar eiwitrijke producten en producten met onverzadigde vetten. Die kunnen je zeer goed helpen bij het afvallen, maar helpen je ook spieren te kweken en sterker te worden.

Traplopen

Een oefening die je om en in het huis uit kan oefenen en die zeer veel bijdraagt aan het verkrijgen van een strakke kont, is traplopen. Want voel de spieren eens die zich aanspannen als je trappen loopt… Je zal merken dat dit je bilspieren zijn. Zeker als je naar boven loopt voel je dat de grote bilspier zich aanspant. Bij het naar beneden lopen zijn het de kleine bilspier en beenspieren die dit werk doen. Maar in beide gevallen een uitgelezen kans om je bilspieren net wat meer te oefenen. En traplopen draagt ook nog eens bij aan een betere conditie.

Stop met brood eten

Wist je dat brood een grote bron van koolhydraten is? Dat belemmert je alleen maar in het afvallen en uiteindelijk ook in het trainen. Stop dus met het eten van brood en ga op zoek naar koolhydraatarme vervangers, zoals kwark met fruit en wat noten en zaden.
Je zal snel merken dat je op deze manier niet alleen werkt aan het verkrijgen van strakkere billen, maar dat vet over je hele lichaam goed verdwijnt. Vrouwen die ook op zoek zijn naar een manier om een platte buik te krijgen, kunnen dan ook veel voordeel halen uit het stoppen met brood eten en het vinden van gepaste alternatieven.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *